Схоже, мрії письменників-фантастів починають збуватися. На відстані 20 світлових років від Землі астрономи виявили планету, яка за своїми основними параметрами дуже схожа на нашу і може містити воду в рідкому вигляді на своїй поверхні.
Відкрите вченими небесне тіло знаходиться в сузір'ї Терезів - це найменша екзопланета (тобто небесне тіло, що обертається навколо зірки за межами Сонячної системи) із всіх відомих до сьогоднішнього часу. "Міні-Земля" обертається навколо свого затухаючого сонця, що отримав назву Gliese 581, за 13 днів і знаходиться в 14 разів ближче до свого світила, ніж Земля до Сонця. Але оскільки Gliese 581 менше і холодніше за наше Сонце, то температура на планеті приблизно відповідає земній. Саме цей факт і дав вченим надію на те, що на планеті може бути вода. "Ми підрахували, що середня температура на цій" надземлі "- між 0 і 40 градусами за Цельсієм, тому вода може бути рідкою, - говорить один з авторів відкриття Стефан Удрі з Женевської обсерваторії. - Більш того, її радіус складає приблизно півтора радіуси Землі , і на основі моделювання ми припускаємо, що планета або кам'яниста, як Земля, або вона покрита океанами ".
Згідно розрахунків, нова планета у п'ять разів більше Землі, а тяжіння на ній в півтора рази більше земного. У планети є атмосфера, однак який її склад, астрономи поки встановити не можуть.
Виявлення "двійника Землі" викликає в учених величезні надії.

Більшість із знайдених раніше 200 екзопланет є газові гіганти, подібні до Юпітера, - температура повітря там украй висока, оскільки вони розташовані поблизу розжарених сонць. Втім, пакувати валізи для імміграції на "Міні-Землю" ще зарано. Вчені поки мають намір вивести в космос могутні телескопи, які зможуть фіксувати світлові коливання, що свідчать про наявність життя. У тому числі вони шукатимуть в атмосфері планети метан, а також ознаки хлорофілу - ключової речовини у фотосинтезі. "Зі всіх планет, які ми знаходили біля зірок, тільки на цій, схоже, можуть бути присутніми всі умови для появи життя, - сказала Елісон Бойл з Лондонського наукового музею. - Вона знаходиться на відстані 20 світлових років, так що ми навряд чи незабаром полетимо туди. Але якщо з'являться нові типи двигунів, це може змінити майбутнє ".
Звичайно, говорити про те, що людство виявило в космосі свій потенційний новий будинок, поки нерозумно, та й поки не варто поспішати називати планету населеною. Однак на думку вчених з університету Карнегі Мелон (США), дане відкриття є найбільшим кроком вперед у справі всього життя для багатьох дослідників.
За матеріалами http://top.rbc.ru